مدرسة ميت كنانة الإعدادية بنين 1

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

جيل المستقبل جيل القيم والأخلاق

2 مشترك

"الصحة":ارتفاع عدد ضحايا أحداث إمبابة إلى 12 قتيلاً و232 مصاباً

pink princess
    pink princess
    مشرف عام على منتدى الثقافة العامة

"الصحة":ارتفاع عدد ضحايا أحداث إمبابة إلى 12 قتيلاً و232 مصاباً Empty "الصحة":ارتفاع عدد ضحايا أحداث إمبابة إلى 12 قتيلاً و232 مصاباً

مُساهمة  pink princess الأحد مايو 08, 2011 1:06 pm

"الصحة":ارتفاع عدد ضحايا أحداث إمبابة إلى 12 قتيلاً و232 مصاباً

أعلنت وزارة الصحة والسكان أن عدد حالات المصابين بالأحداث التى وقعت مساء أمس، السبت، بجوار كنيسة مارمينا بإمبابة ارتفع إلى 232 مصاباً، بينما ثبت عدد القتلى على آخر عدد تم إعلانه وهو 12 قتيلاً.

وبالنسبة لحالات الوفاة، فشهد مستشفى التحرير العام وفاة 8 أشخاص، بينما توفى شخصان بمستشفى إمبابة العام، وشخص بمستشفى بولاق الدكرور، وآخر بمعهد ناصر، وبالنسبة للمصابين، فيوجد 38 مصاباً مازالوا يتلقون علاجهم بالمستشفيات، و15 حالة تم تحويلها إلى مستشفيات أخرى لخطورة حالاتهم، بالإضافة إلى خروج 179 من المستشفيات بعد تحسنهم حالتهم.

علشان الى بيقول ان من انجازات الثورة مبقاش فيه فتنه طائفيه !!!!!!!!!!!!!!
    احمد السيد سبتان
    احمد السيد سبتان
    المدير العام
    المدير العام

"الصحة":ارتفاع عدد ضحايا أحداث إمبابة إلى 12 قتيلاً و232 مصاباً Empty مشكوررررر

مُساهمة  احمد السيد سبتان الإثنين مايو 09, 2011 2:33 am

ايه التعويج ده احنا مش اتفقنا كل واحد ورايه حاسس من كلامك بتتريقى وبعدين ايه الى جاب دى للثورة الثورة قامت وخلصت وشبابها حققوا مطالبهم المشروعه دول جماعه اسمهم السلفين غير الثورة خالص وكانوا ايام مبارك
    pink princess
    pink princess

"الصحة":ارتفاع عدد ضحايا أحداث إمبابة إلى 12 قتيلاً و232 مصاباً Empty رد: "الصحة":ارتفاع عدد ضحايا أحداث إمبابة إلى 12 قتيلاً و232 مصاباً

مُساهمة  pink princess الإثنين مايو 09, 2011 7:30 am

احمد السيد سبتان كتب:
    ايه التعويج ده
    ابدااا والهى ده مش تعويج ولا حاجه ده مجرد رد علشان مش انت بس الى بتقول حكايه الفتنه دى ناس كتير مع الثورة وكانو نفسك كل شويه حكاية الفتنه وكلام من ده علشان كده انا حبيت اوضح اكتر وبـــس مش تعوج ولا حاجه خااالص Very Happy
    احنا مش اتفقنا كل واحد ورايه
    طيب ما انا لما بقول كده مش بمنع اى حد انه يقول رأيه بالعكس بفتح باباالنقاش وعلى فكرة انا كده الى بقولك رأى انا كمان
    حاسس من كلامك بتتريقى وبعدين ايه الى جاب دى للثورة الثورة قامت وخلصت وشبابها حققوا مطالبهم المشروعه دول جماعه اسمهم السلفين
    ازاى يعنى ايه الى جاب ده للثورة .. الى حصل ده مكنش بيحصل فى عهد الرئيس مبارك غير قليل اووى مش زى بعد الثورة فى وقت قصير 3 مرات فتنه والمسحيين عاملين مظاهرة قدام ماسبيرو و الحكايه بايظ خاالص ... انا عارفه السالفيين كووويس و كانو موجودين فى عهد الرئيس مبارك مكنوش بيعملو كده وكان الرئيس بيعرف يتعامل معاهم ومكنوش يقدرو يعملو كده لان دى جريمه ازااى 12 انسان برىء يمووت من غير سبب .... هما مين الى قال انهم حققو مطالبهم هما مقتنعين انهم محققوش غير 20 فى الميه بــــــــــس والكلام ده مش من عندى هما مطلعين بيان بيقول كده وابقى شوف فى الاخبار
    غير الثورة خالص وكانوا ايام مبارك
    يااحمد انت دلوقتى قولتها بالسانك كانو ايام الرئيس ومكنش بيحصل كده دلوقتى محدش ينكر ان الامن شبه معدووم الى عايز حاجه بيعملها عادى وربنا يستر بجد يمكن احنا مش حاسين علشانها قريه بس دى الحقيقه
    احمد السيد سبتان
    احمد السيد سبتان
    المدير العام
    المدير العام

"الصحة":ارتفاع عدد ضحايا أحداث إمبابة إلى 12 قتيلاً و232 مصاباً Empty مشكوووور

مُساهمة  احمد السيد سبتان الثلاثاء مايو 10, 2011 6:47 am

اعتقد انه شباب الثورة بيبذلو كل جهدهم لكى يحافظوا على مصر وبعدين مبارك كان بيعتقل اى حد وده طبعا غلط وبعدين انا شايف انه ده تقير من الشرطه ااااااااااااااسف على شهداء الثوره اللى فى ناس تتهم اللى هما عاملين فوضى
    pink princess
    pink princess

"الصحة":ارتفاع عدد ضحايا أحداث إمبابة إلى 12 قتيلاً و232 مصاباً Empty رد: "الصحة":ارتفاع عدد ضحايا أحداث إمبابة إلى 12 قتيلاً و232 مصاباً

مُساهمة  pink princess الثلاثاء مايو 10, 2011 7:07 am

احمد السيد سبتان كتب:
    اعتقد انه شباب الثورة بيبذلو كل جهدهم لكى يحافظوا على مصر
    كل مصرى من الواجب عليه انه يعمل كده وانا مش مختلفه على انهم بيعملو الى هما يقدرو عليه بس مش هينفع بالاسلوب ده
    وبعدين مبارك كان بيعتقل اى حد وده طبعا غلط
    مش فاهمه الجمله دى الحقيقه !!! ازاااى يعنى اى حد كده من غير تهمه او من غير ما يعمل اى حاجه غلط !!
    وبعدين انا شايف انه ده تقير من الشرطه
    مش الشرطه دى الى كانت مش عاجبه شباب الثورة وبعد الى حصل لهم والشتايم دى خلاص روحهم بقت مكسورة مبقوش زى زمان ..و الى حصل ده مش بسببهم المشكله فى هيبه الدوله كاكل ضااااااااااااعت خلااااص واقرب دليل الى حصل فى محافظه قنا ووو ...
    ااااااااااااااسف على شهداء الثوره اللى فى ناس تتهم اللى هما عاملين فوضى
    يا احمد حاول تفهم قصدى انا مش بقول ان شباب الثورة هما السبب انا فى التوبيك التانى بتكلم عن ائتلاف الثورة مش الشباب كلهم انا قولت ليك انى كنت مع الثوره فى الاول و لحد دلوقتى معاها بس فى اولها بــــس و محدش اتهم شهداء الثورة بأى حاجه ياريت متفهمش غلط ....وكمان مش شهداء الثورة بس هما الى شهداء فى شهداء الشرطه الى ماتو وهما بيأدو الواجب الوطنى والدينى ربنا يرحهم كلهم ويدخلهم الجنه

الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء مايو 15, 2024 5:46 am