مدرسة ميت كنانة الإعدادية بنين 1

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

جيل المستقبل جيل القيم والأخلاق

2 مشترك

الحـــــــــنـــيـــــن لــلــــوطـــــن

pink princess
    pink princess
    مشرف عام على منتدى الثقافة العامة

الحـــــــــنـــيـــــن لــلــــوطـــــن  Empty الحـــــــــنـــيـــــن لــلــــوطـــــن

مُساهمة  pink princess الخميس مارس 31, 2011 2:32 pm

الحنيين للوطن

انا انهارده جايبه ليكم موضوع بس مش انا الى كتباه الحقيقه الى كتباه واحده غاليه اووووووى علي قلبى و من اعز اصحابى الى عرفتهم فى حياتى و اتمنى نفضل صحاب للابد هى الى كتبت الموضوع وطلبت منى انى انشره وعلشان كده انا جبته المنتدى ويارب يعجبكم
    هى اردنيه ومسافره بره وكتبت للاردن ..
    الحـنـيـن للــوطـن
    لم أكن أعلم من قبل ماذا يعني الحنين ؟
    حتى مرت الأيام وابتعدت عنه ,لأتذوق طعمه ,طعم مرارة وعلقم لا تزيلها كل منكهات الدنيا الا منكهات الوطن وترابه.
    وكل شيء لا طعم له هنا ,هواء بلادي يحمل معه عطور لم اشتمها هنا,عطور غير قابله للبيع والتداول ,انما هي عطور متداوله هناك ,حيث الدفء والحنان والبراءة.
    سأعود إليك يا وطنى ,وسأعوض كل لحظة ابتعدت بها عنك سأقبل ترابك ,وسأصنع من حصاك قلادة ,ومن أوراق أشجارك خاتما ,ولتعلم ايها الوطن الحبيب يا من ربيتنا على الغزة والشهامة والإباء .يامن سلحتنا بالإيمان والعلم ,أنك أجمل الأوطان وأحلاها
    , لنفتخر ونقول الحمد لله اننا أردنين ,فلو لم نكن لوددنا لو أن نكون .................

الكاتبه / اسيل الطراونه

مع تحياتى ليكم ويارب يعجبكم التوبيك .......
    لانه بجد كلام من القلب
    I love you

mohmmed
    زائر

الحـــــــــنـــيـــــن لــلــــوطـــــن  Empty رد: الحـــــــــنـــيـــــن لــلــــوطـــــن

مُساهمة  mohmmed الخميس مارس 31, 2011 3:51 pm

What is this creativity?
    this is fantastic
    very cool
    With regards to the writer
    mohammed

lol! lol! lol!
    ????
    زائر

الحـــــــــنـــيـــــن لــلــــوطـــــن  Empty رد: الحـــــــــنـــيـــــن لــلــــوطـــــن

مُساهمة  ???? الخميس مارس 31, 2011 3:59 pm

مين المبدعة اللي كتبت الموضوع ده ؟؟؟
    تحفة يعني بجد هي دي الموهبة واشجعها بحرارة انها تفضل تكتب الحقيقة موضوع اكتر من رائع
    وياريت تسجل فى المنتدي ونتعرف عليها وتمتعنا بمواضيعها وشكرا ليها على موضوعها وطبعا انتو عارفين اني ما بيعجبنش العجب ولا الصيام فى رجب بس الموضوع ده بجد عجبني جدا وتحياتي ليكي يا اسيل مع ان الاسم غريب شوية وتحياتي لجميع الاردنيين وتحياتي للاردن وعلي فكرة جملة لو لم اكن دي بتاعتنا بتاعت مصطفى كامل اوعي حد ينسي ومع سلامي لموضوعك الجميل واتمني الاعضاء المثقفين اللي فى المنتدي يجوا يشوفوا المواضيع المفهــــــــــــــــــومة اللي تستحق الرد العدل وبردوا يزودا الى ثقفتهم
    ومع سلامي ليكي يا ااميرة الوردية
    ???????
    زائر

مُساهمة  ??????? الخميس مارس 31, 2011 4:07 pm

تسلم ايدك يا اسيل على موضوعك
    يعني انا مش عارفة اقول ايه ؟
    موضوع معبر ومؤثر جدا واضح انك مفتقده الاردن اوي بردوا الغربة وحشة وربنا يرجعك لبلدك يا رب سالمه
    وياريت تنمي موهبتك فى الكتابة لانك قدرتي توصلي مشاعرك فى خلال كلمات معبرة وحسيت بيها فعلا وياريت نتعرف عليكي بجد وتكوني معنا فى المنتدي ويا بختك يا الاميرة الوردية ان عندك صديقة زي دي وتحياتي انا كمان للاردنين اللي بيحبوا مصر وتحياتي لاسيل وتسلم ايدها جدا على موضوعها الرااااااائع
    ومع تحياتي ليكم يا احلى اعضاء
    black queen
    black queen
    مشرف على منتدى الثقافة العامة
    مشرف على منتدى الثقافة العامة

مُساهمة  black queen الخميس مارس 31, 2011 4:13 pm

موضوع جميـــــــل فعلا
    وتسلم ايدك يا اسيل على موضوعك
    وتسلم ايدك على نقل الموضوع يا الاميرة الوردية
    واتمني اننا نتعرف على اسيل برضو وهتشرف اننا نتعرف بيها
    وتبقي صحبتا فى المنتدي
    ونايس توبيك

geek
    pink princess
    pink princess

مُساهمة  pink princess الجمعة أبريل 01, 2011 5:04 am

ميرسى اوووى يا جماعه على الردود وبجد انا كمان زيكم بالظبط بشجعها بحراااااره على انها تكمل
    وانا حطيت الموضوع ده امبارح بالزات لانه كان يوم ميلادها كهديه ليها وتشجيع علشان تكمل كتابه
    وعلى فكره انا قولت لها على كل الردود بتاعتكم وهى حبت ترد بنفسها عليكم وكتبت لى الرد وانا هبلغب بيه .....
    وده ردها عليكم يا احلى اعضاء
    "عنجد شكرا كثير كثير لكل الاعضاء اللي ردو علي وانا فرحت كثير ان موضوعي عجبكم
    وكمان بحب اشكر اللي شجعوني على اني اواصل الكتابه وكل اللي تمنى الي انه ارجع لبلدي الحبيب الاردن
    عنجد بشكرهم من كل قلبي وكمان انا بحيي كل المصريين والشعب المصري الاصيل
    وكان نفسي اسجل معكم بس اسفه كثير وان شاء الله رح اخلي مواضيعي مع صاحبيتي الاميرة الورديه ويا رب تعجبكم كتاباتي
    وانا عنجد حبيتكم كثير من غير ما اعرفكم
    ومع تحياتي للجميع
    ولكل الاعضاء"
    ومع سلامى ليكم ويارب تعجبكم باقى الكتابات بتاعها وانا هحاول انقل ليكم كل مواضيعها ....
    pink princess

عدل سابقا من قبل pink princess في الجمعة أبريل 01, 2011 12:42 pm عدل 1 مرات
    pink princess
    pink princess

مُساهمة  pink princess الجمعة أبريل 01, 2011 5:09 am

اتمنى من استاذ / جمال الشيمى تثبيت الموضوع
    لانه يستاهل الحقيقه ........
    مع تحياتى للجميع

cheers

????
    زائر

مُساهمة  ???? الجمعة أبريل 01, 2011 12:18 pm

مستحيل تكون طالبة في الاعدادي اللي كتبه الموضوع ده اكيد هي مدرسة او متخصص فى اللغة العربية لان التعبيرات رائعة ما شاء الله بس لو انتي كتبها فانها موهبة غير طبيعية واشجعك بحرارة انك تكملي وبجد انا مش مصدقة
    اكيد فى انه هههههههههههههههههههههههه
    وبجد على رايك يا بلال العبارة دي بتاعتنا
    يا حرامية يا اسيل
    هههههههههههههههههههههههههههه

ومع تحياتي ليكي يا اسيل
    ?????
    زائر

مُساهمة  ????? الجمعة أبريل 01, 2011 12:22 pm

على فكرة الرد الاخير ده بتاعي بس نسيت التاء المربوته فى اخر اسمي
    بقيت ولد كده
    اهئ اهئ اهئ
    سوري
    مع تحياتي ليكي يا اسيل
    pink princess
    pink princess

مُساهمة  pink princess الجمعة أبريل 01, 2011 12:41 pm

سامي كتب:مستحيل تكون طالبة في الاعدادي اللي كتبه الموضوع ده اكيد هي مدرسة او متخصص فى اللغة العربية لان التعبيرات رائعة ما شاء الله بس لو انتي كتبها فانها موهبة غير طبيعية واشجعك بحرارة انك تكملي وبجد انا مش مصدقة
    اكيد فى انه هههههههههههههههههههههههه
    وبجد على رايك يا بلال العبارة دي بتاعتنا
    يا حرامية يا اسيل
    هههههههههههههههههههههههههههه

ومع تحياتي ليكي يا اسيل
    مش عارفه بجد انا كمان حاسه كده زيك ههههههههههههههههههههه
    يعنى صراحه على رأيك يا ساميه ممكن تكون بتنصب عليا ولى ايه
    انا انهارده هروح اقررها ههههههههههه
    بس يالهوووى لو كانت بتفشر ومش هى الى كتباه affraid
    يالله بقى عادى
    نورتينى التوبيك يا قمرايه
    drunken